onsdag 10 december 2008

Mössa & Krage



Nu har jag lyckats knåpa ihop en mössa och en krage.
Virkade som vanligt.
Stickar i mitt pågående projekt och det känns fortfarande svårt och lite ovant men jag vänjer mig nog.
Var på besök hemma hos en textilkonstnär idag och insåg att jag måste lära mig ordentligt. Finns så otroligt mycket man kan göra bara man kan tekniken. På vägen hem stannade vi på Normi Garn och köpte en hel påse full med garn i olika färger. Men än så länge är det grått och svart som gäller.
Och virkning är ändå bäst...

4 kommentarer:

Honungsboden sa...

Du är väl duktig! Snugg med det lilla bandet runt kanten på mössan! Hur har veckan varit? Johanna och jag har täljt varsin orginell fågel och på fredag ska jag till Sten och göra karvsnitt! Vi ses!

Janette Millbom sa...

åh din mocklis, jag vill åsså till normi och köpa garn!

ser fin fint ut!! ser fram emot att se irl :-)

kram på dig!

/J

anna kim sa...

Snyggt!

Textil stil sa...

Det är underbart med färg men alltid otroligt snyggt med svart och grått. Jättefint!