lördag 17 oktober 2009

Ett porträtt

Jag har inspirerats av bilder från gamla Redbergslid. Adressen jag har tecknat är den samma som jag bor på idag, fast innan de rev och byggde nytt. För att få en känsla av gammalt färgade jag tyget med hjälp av lök. Först gullök och sedan rödlök över himlen. Jag har även läst Lennart Hellsings bok "Daniel Doppsko" och låtit mig inspireras av Stig Lindbergs illustrationer. Jag tycker om de enkla barnboks-bilderna som är så fulla av detaljer.
Kanske nostalgiskt, men en självporträtt.


3 kommentarer:

MOXY sa...

Gillar det "barnsliga" i den som du skriver. Kul att färgat med lök. Snyggt

Mot nya tider sa...

Härligt! Snyggt med trådarna!!

Honungsboden sa...

Åh, så fint, ångrar nästan att jag tog garnkursen, broderikursen verkar ju kul! Titta lite på de inspirationsbilderna du använde till rundaformer-projektet på slöjden, där kanske du kan hitta nåt! Kram!