torsdag 15 november 2007

Att åka men inte komma fram till något.

Nu har jag kommit hem från Stockholm.
Filmade, fotograferade och förde anteckningar. Tänkte och kände. Fantiserade.
Hur skulle det bli? Som vanligt? Träffa någon jag inte brukar träffa? Inte träffa någon jag brukar träffa? Har mina vänner avsatt tid för mig nu när jag kommer?
Två dygn skulle jag vara där.
Nu är jag hemma igen med svar. Eller? Jag vet inte. Blev jag klokare av det här?
Lyckades av en slump diskutera samma sak som jag hade diskuterat över msn ett par dagar tidigare med samma person som då. Vad var skillnaden nu och då? Kan jag sätta ord på det?
Måste fundera. Läsa. Vad ska jag läsa..?
Läste Bild i samhället på tåget hem. Inte blev jag klokare av det.
Vet inte hur jag ska fortsätta...

9 kommentarer:

Belanner sa...

Välkommen tillbaka! Verkar som att du har en del att gå igenom. Det kommer att bli grymt. Filmade du hela tågresan?

Anna sa...

Såg just på tv att ett bra gäng med unger har gjort en skitstor pärlplattetavla av ZLATAN! I Malmö så klart.

Anna sa...

Unger= ungar= barn!

Camilla Wu sa...

Den är så otroligt cool din paraplybild...

avstånd sa...

Jag har också sett Zlatan-plattan. Skulle vara roligt att göra en ännu större än den jag gjort. Men detta är inte den sista, var så säker!

Anna sa...

Bra! Jag har blitt inspirerad av dig och Camilla så nu grejar jag med pärlplatter jag med. Det är ju himla kul men jag märker att mina fingrar inte längre är så vana vid att plocka upp en massa pyttegrejer. Över upp någon spännande muskel nu. Liksom på sidan av underarmen!

avstånd sa...

Nej jag vet... tycker att jag är ganska ok på småpyssel men herre gud vad pilligt det är med pärlplattor..!

majaikonflikt sa...

Du är härlig Erica, jag gillar filmen och ljudet.. man blir sugen att se mer.
Maja

avstånd sa...

Mmm, det är lite så jag känner också; "och vad händer nu då..?"