måndag 5 november 2007

Väntan.


Efter dagens rapportgenomgång är jag åter fullständigt förvirrad. Nu gäller det att radera allt jag hört idag för att försöka återgå till gestaltningen. Blir för mycket att tänka på samtidigt annars. Som att analysera det som kommer att hända och inte tvärt om…

Jag har nu bestämt mig för att lägga en stor pärlplatta. Motivet är ett porträtt av min syster. Pärlorna ska symbolisera väntan, att man betar av pärlor/dagar i väntan på att nå målet.
Tiden jag lägger på att skapa porträttet berättar också något om tiden jag ägnar åt henne, trots att vi inte ses.

Målet i sin tur blir en ganska nyansfattig bild, av den jag saknar. Man minns ju ofta de hemskt roliga eller hemskt tråkiga stunderna man hade, medan vardagen där i mellan bleknar.
Tekniken i sig skvallrar om tider som flytt. Att försöka hålla fast vid något som passerat, att återskapa och framhärda.

4 kommentarer:

Camilla Wu sa...

...det är rätt kul att pärla kom jag på i torsdags. Satt och pärlade med min treåring,,, mysigt var det.

Himla bra idé tycker jag. jag har någon slags förkärlek till gestaltningar som behandlar långsamhet, tid...
...och här avstånd.

Belanner sa...

Låter bra. Fin idé med att beta av pärlorna i väntan på målet.

majaikonflikt sa...

när man själv har något att pilla med har man ju även en fin stund att tänka på sina nära o kära på.. Det ska bli grymt kul att se pärlplattan klar!! Kram Maja

S sa...

Jättenyfiken på din pärlplatta!