torsdag 22 november 2007

En god bok.

Jag sitter fortfarande fast.
Har läst kompendierna som ska vara lästa tills imorgon. Dom var givande. Skönt för jag har inte lyckats hitta någon givande litteratur än. "Bild och samhälle" ger mig svag ångest.

Men så hände det...
Tänkte att hur i hela ... ska jag kunna hitta littertur som passar till mitt projekt. Stadsbiblioteket, Universitetsbiblioteket, KTB, HDK:s, Härlandas, alla är de fullproppade med bra böcker som säkert skulle passa mig. Men hur ska jag välja? Hur hittar man Den?
Fick något tips någon gång men kände inte att det klickade.

Så tittade jag hemma i bokhyllan. Gammal kurslitteratur från förr, Kulturvetenskap. Bläddrade lite. Erics böcker om medier och journalistik, kunde det vara något?
Och så plötsligt, längst ut. Där stod den: "Introduktion till socialpsykologi 2:a upplagan" Underbart!

Så nu är jag på banan i igen..!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Man ska använda sig av kunskap man redan har och intressnta saker och böcker man hitta hemma. Perfekt!

Camilla Wu sa...

Härligt!

Belanner sa...

Bra tips. Skall också kolla igenom bokhyllan.