fredag 9 november 2007

Pärlor.






Jag har lagt mina pärlor.
Ska bara montera alla nio bitarna.

Kanske ska ha en guldram runt. För att visa att motivet betyder någonting.

Fast ramen får ju inte ta över motivet, brukar dom säga.

Som när förväntningarna inte lever upp till verkligheten. Eller när minnet sviker. Kanske var det inte så fantastiskt som man ville minnas.

Vi får se.


Men gud så roligt att pärla pärlplatta igen! Och jag är definitivt inte ensam. Googlade lite och upptäckte ganska snart Pärlplatteklubben. Startades av ett gäng konststuderande i Umeå och har numera över 500 medlemmar. Underbart!
http://d1369335.u39.surftown.se



I morgon åker jag till Stockholm.




Dags att ladda kameran.

6 kommentarer:

Camilla Wu sa...

"Fast ramen får ju inte ta över motivet, brukar dom säga."

Fast i det här fallet... om ramen har uppgiften att förstärka det du vill säga, ramen är ju liksom en del av verket då.

Anna sa...

WOW

Lysekil_evabengtsson sa...

Va roligt att du lyckats, det blir nog fint med en ram.

Anonym sa...

En kompis till mig har varit ute på nätterna och gjort pärlplattegrafitti, coolt va!

Anonym sa...

Glömde säga FAN va grymt!

avstånd sa...

Tack tack! Jag tror jag har sett pärlplattegrafitti någon gång. Överhuvudtaget är det ofta fantastiskt fint/roligt med gatukonst. Finns ju han som gör små mosaik-gubbar högt uppe på husväggar också.